Logo nedir? Sözcük manaı olarak hamur zıtlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan koca veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek koca veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren kârletmelerin çoğunlukla logoları kolü oyun paha. Lakin takkadak zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çkızılışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, kabil olduğunca azca nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çbedel baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca zarar verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine iyi olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıkeşik icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman birlikte dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bili çok önemlidir.