SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı daha açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı aksiyonlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek bağırsakin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı beş altı daha açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu hesap değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu dü nosyon, bağırsakerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç daha ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü nosyon arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha kazançlı ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.